poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Wzór



to sweter w formie jaja. Użyłam na niego dwa kolory Ingi Włoczki Warmii - 23 - łąkowa sadzawka - to co zostało mi po zrobieniu tego swetra  i 22 - świerkowy las - to co zostało z jaja  oraz 4 motki Lenki Włóczki Warmii w brązowym, sznurkowym  kolorze nr  1132.
 Jak zrobić sweter w formie koła zobaczycie  tu. Jak zrobić jajo? Popatrzcie  na zdjęcia. Strzałka pokazuje miejsce, gdzie zaczynam poszczególne okrążenia. Liczby oznaczają miejsca, gdzie dodaję oczka. Do rękawów czyli do 25 oczek w 1/8 swetra dodaję w każdej z ośmiu części tak samo. Po zrobieniu dziur na rękawy w części 1, 2, 3 i 8 nie dodaję oczek. Dodaję oczka w częściach 4, 5, 6 i 7.
Sweter robię na prawej stronie - prawymi oczkami. Potem właściwą stroną swetra jest strona lewa. Na koniec trzeba tylko właściwie wrobić plisę. Rękawy u góry mają ok. 52 oczka. Na dole -  30 oczek. Mają 100 rzędów, dłuższe - 120 rzędów.
Tu podział na części na drugiej stronie.

20 komentarzy:

  1. Przecudny ten sweter, dużo bardziej mi się podoba niż okrąglak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Doroto bardzo,bardzo dziękuję za wskazówki i rady jak zrobić jajo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu piekny, uwielbiam Pani swetry

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie dopasowany i rewelacyjna plisa! Pozdrowienia. Alda

    OdpowiedzUsuń
  5. It's so beautiful, I like it very much!
    Diana

    OdpowiedzUsuń
  6. To fajny pomysł, góra jest mniejsza a dół pozostaje bez zmian.
    Artykuł przeczytałam, rzeczywiście robisz rzeczy proste, ale z klimatem i nonszalancją noszenia. Czekam na nowe wytwory.
    Kociambry lubią uczestniczyć w sesjach zdjęciowych. Mój drugi kot też był takiej maści.
    Pozdrówki i pogłaskanki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny sweterek. Jeszcze nie dojrzałam ani do jaja, ani do okrąglaka. Wszystko przede mną. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny! Dzięki warkoczowej obwódce sweter nabrał celtyckiego wyrazu - lubię takie klimaty... Pozdrawiam.
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  9. Prościej się już chyba nie da w kwestii opisu - nie ma się teraz gdzie pogubić przy dzierganiu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno łączenie dwóch nitek daje ciekawe rezultaty, ale warto też skorzystać z gotowego połączenia artystycznej wełny z lnem czy wełny z moherem. Wtedy nitka jest bardziej skręcona. Zapraszam do sklepu Zeberka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Plisa ciekawa mam już drugi raz wrażenie ze dodatek lnu wplywa korzystnie na układanie swetra jeśli tak jest to prosiłabym o potwierdzenie. Pozdrawiam i dzięki za instrukcje i cenne rady.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pani Dorotko.Zrobiłam sweterek w formie koła dzięki Pani wskazówkom i kursikowi.Mam jednak problem z przerabianiem oczka narzuconego ( nie przerabiając jako przekręcone) Pisze Pani " nie robimy oczek przekręconych, zawsze proste i na prawej stronie robiąc prawe oczka." Nic nie poradzę że tak ciężko pojmuję a jak mam jakiś problem to spać nie mogą. Bardzo serdecznie proszę o pomoc. A tak poza tym to bardzo się cieszę że Pani jest taką osobą która swoją wiedzą i pomysłami dzieli się z innymi i za to dziękuję .Łączę serdeczne pozdrowienia . Jania .

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie co prawda "instrukcja" wykonania to "czarna magia":) ale kolorystyka i wykonanie oraz prezentacja jak zawsze cudna!:)
    pozdrawiam serdecznie Oli

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne wykonanie, piękne kolory, nie mogę się napatrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam :)
    robię swój pierwszy kołowiec w korzystając z Twoich porad ... a właściwie chcę zrobić bardziej elipsę (JAJO) i mam pytanie do tego opisu - wychodzi mi, ze oczka nie są dodawane symetrycznie - są dodawana "pod" jednym rękawem (7), a nie są dodawane pod drugim (3) - wydaje się, że przody będą sie źle układać. prosze o komentarz. alicja

    OdpowiedzUsuń
  16. Absolutnie cudowny 😊 właśnie się przymierzam do zdobienia i zamówiłam włóczki, które Pani użyła. Tu pojawiło się pytanie....robiony jest z dwóch czy trzech nitek? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń