poniedziałek, 1 czerwca 2015

Kursik - bluzka z kół

 Na bluzkę zużyłam 3 motki Bella Alize kolor 2807. Początek robię dokładnie tak samo jak pokazałam tu  przy swetrze z koła.  Robię koło przednie i tylne na drutach 6mm. Koła kończę robić gdy  w 1/8 koła jest 30 oczek. U góry widać koło, które będzie z przodu, na dole koło, które będzie z tyłu. Na jedno koło zużyłam dokładnie 1 motek bawełny. Strzałka pokazuje miejsce, gdzie zaczynam każde okrążenie.  Robię same prawe oczka i dalej wszystko robię na prawej stronie bluzki - potem właściwą stroną będzie strona lewa.  Następnie łączyć będę ze sobą:
części 4 i 5, które są przedłużeniem dołu bluzki,
części 2 i 7, które będą początkiem rękawów
i części 1 i 8, które tworzyć będą dekolt.
Zacznę jednak od zszycia części 3  jednego koła z częścią 6 drugiego koła - stworzy to boki  bluzki.
 Przy przerabianiu ostatniego rzędu koła przekładam oczka na oddzielne druty. Części 3 i 6  na cieńsze druty. Druty na żyłce łączę gumkami. Jestem wtedy spokojna, że nie spadną mi oczka. W tym miejscu robótki i tak mamy bardzo duże zamieszanie i trudno się połapać co i jak.

Oczka łączę szydełkiem, nie ściągam, robię luźno. Pamiętamy aby oczek nie skręcać.
Ostatnie oczko łańcuszka dodaję do tych, które będą przedłużeniem dołu bluzki. Na jednym drucie 6mm z żyłką będę  miała części 4 i 5 przedniego i tylnego koła.  Na drucie mam  30 x 4 + 2 oczka = 122 oczka. Dodaję jeszcze w miejscach,  gdzie dodawałam oczka przy robieniu koła, 2 razy. W sumie mam 130 oczek na dole bluzki. Przerabiam tak 20 rzędów. Ostatnie dwa rzędy robię ściągaczem i zakańczam luźno oczka.
Tu widać to oczko które dalej dołącze do wszystkich tworzących dół bluzki.
Tu widac szydełkowe zszycie i kilka rzędów przerabianego dołu.
 Dolna część bluzki zrobiona. Teraz na jeden drut 6mm z żyłką  nabieram oczka części 7 jednego koła i części 2 drugiego koła. Robię krótki rękawek.  Mam 60 oczek, które przerabiam na okrągło. Robię 20 rzędów. Ostatnie dwa rzędy robię ściągaczem i zamykam oczka .
Na górnym zdjęciu widać zaczęty rękawek, na dolnym już zakańczany.
 Rękawki zrobione. Na jeden drut biorę części 1 i 8 przedniego i tylnego koła aby zrobić dekolt.  Mam ok. 120 oczek (przerabiając ostatnie okrążenia kół w tych częściach 2 razy nie dodawałam oczek ). Dekolt i tak jest luźny i łódkowaty.
Przerabiam jeden rząd prawe oczka i dwa rzędy ściągacza i zamykam luźno oczka.
Zdjęcia na dole pokazują tył
i przód bluzki. Jak widać mam dużo nitek, które wykorzystuję do pozamykania dziur, które są w różnych miejscach.
Oto jedna z nich przed i po zszyciu.
 Myślę, że nie można zrobić dwóch takich samych bluzek, każda jest inna.  Będzie mi bardzo miło zobaczyć to co zrobicie. Zdjęcia proszę przysyłać na maila swetrydoroty@gmail.com
Na koniec - wymiary w cm, bluzkę  można zrobić większą. W 1/8 koła trzeba mieć na zakończenie  więcej oczek.  Każde dodane oczko to ok. 1 cm więcej w promieniu koła.
Ciekawe wskazówki dotyczące wykonania bluzki w większym rozmiarze znajdziecie na blogu Pani Kasi.
Powodzenia

23 komentarze:

  1. Och, pięknie dziękuję za taki wspaniały i wyczerpujący instruktaż !!!
    Jesteś bardzo twórczą istotą :)))
    Może się zmobilizuję i uda mi się zrobić, bo bluzka podoba mi się niezmiernie, jak już zresztą pisałam pod poprzednim wpisem ...
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och dzięki za wyczerpujący opis:) Wydaje się być skomplikowane ale podczas dziergania chyba wiele się wyjaśni.
    Bluzka bardzo ciekawa i oryginalna :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super opis. Proszę jeszcze o opis jak zachować tają sylwetkę, zeby ładnie w takiej bluzeczce wyglądać ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. BARDZO DZIĘKUJĘ !!! Jesteś wielka! Jak uda mi się zrobić swoją wersję, to z pewnością się pochwalę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, dziękuję Pani Doroto! Bardzo mi się podobał ten krój już jak zobaczyłam tę beżowo-fioletową... Byłam zdeterminowana, żeby pokombinować i uzyskać podobny efekt, a tu Kursik! :-) Pozdrowienia. Alda

    OdpowiedzUsuń
  6. I jak to nie zabrac sie do dziergania poprostu trzeba .Dzieki za kursik:-))). Goraco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zebralam sie" mam i ja podoba mi sie naprawde ;-))) No i na te upaly bedzie przydatna ta bawelniana (w moim przypadku) zakreciolka. Dziekuje za kursik. Pozdrawiam goraco..

      Usuń
  7. Dzięki za wysłuchanie próśb naszych. Już wiem, jaka robótka będzie następna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo, fajny prezent nam wszystkim zrobiłaś na Dzień Dziecka :) Zrobiłam sweter-kocyk, zrobiłam kołowca, a teraz zrobię sobie taką oryginalną bluzeczkę na lato. Dzięki Tobie wróciłam po latach do dziergania i sprawia mi to ogromną frajdę. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
    Dorota M-L

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzieki,fantastyczny kursik! Wiec do dziela...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wiem co zrobię z bawełny, która łypie na mnie okiem z pudła. Dzięki
    Pozdrawiam z Warszawy Emilia

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny, bardzo dokładny kursik, mistrzowskie zdjęcia, chylę czoła, że zadałaś sobie tyle trudu. Dołączam do podziękowań i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podjęłam wyzwanie i się robi :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie kupiłam Bellę i miałabym ochitę na wzirek, ale... Czy ktoś robił kołowce w rozmiarze XXL? Jak to potem wygląda na człowieku? A raczej jak człowiek wygląda w takim wzorze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BeaRta Rękodzieło, zrobiłam właśnie sobie podobną bluzeczkę w takim rozmiarze, jak to wyszło można sprawdzić na moim blogu. Zapraszam:)

      Usuń
  14. Doroto, bardzo dziękuję za kursik. Dzięki Twoim wskazówkom udało mi się zrobić taką bluzeczkę dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też jestem w trakcie, jeszcze tylko rękawki i bardzo jestem ciekawa jak się będzie układała..... a może zrobię dłuższe rękawy bo teraz już chlodniej.Dzięki,pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta bluzeczka jest cudna,z wielkim szacunkiem i podziwem dla Pani talentu ale chyba ze mnie ciemna masa bo za cholerę nie wiem jak się zabrać do zrobienia tego cuda, a muszę taką mieć choćby nie wiem co.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dorotko, świetna bluzka. Przymierzałam się do jej zrobienia długo. Kończę drugie koło, tylko nie mogę nigdzie znaleźć jak zszywasz szydełkiem boki, które są na dwóch drutach? Gdybyś mogła odpowiedzieć byłabym wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za tak dokładny opis. Zaczynam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny opis z instrukcją, spróbuje to zrobić, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń